گفتاردرمانی ورامین
این وبلاگ به انتشار مطالب آموزشی مربوط به رشته گفتاردرمانی و توانبخشی می پردازد
نویسنده: رضا مسعودی بیدگلی - ۱۳۸٩/۱/٢۳

از سال 1950تاکنون، اختلال در یادگیری از لحاظ تشخیصی مورد بحث بوده است. از تعاریف مختلف می‌توان به این نتیجه رسید که کودکان مبتلا به این اختلال باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند:

  1. از نظر بهره هوشی طبیعی باشند (هرچند در میان کودکان استثنایی نیز گروههایی با مشخصا ت کودکان مبتلا به اختلال یادگیری وجود دارند، هدف پایین تر بودن عملکرد فرد نسبت به بهره هوشی است).
  2. از نظر حواس مختلف مثل شنوایی و بینایی سالم هستند.
  3. از نظر سازشی و رفتاری مشکلی ندارند.
  4. از امکانات آموزشی و محیطی نسبتاٌ مناسبی برخوردارند.
  5. در یک یا چند درس دچار ضعف هستند.

این کودکان با روشهای آموزشی معمول پیشرفت چندانی ندارند و پس از تشخیص باید با روشهای آموزشی خاص تحت آموزش و درمان قرار گیرند.

رضا مسعودی بیدگلی
فارغ التحصیل سال 1377 از دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :